استفاده از دوربين مداربسته در فضاي باز

۵۲ بازديد

اشتباهات عمومي در انتخاب دوربين مداربسته

هنگامي‌كه تصميم به انتخاب دوربين مداربسته مناسب  مي‌گيريد و خواهان سرمايه‌گذاري براي آن هستيد نياز است كه محصولات موجود در بازار اين صنعت را به خوبي واكاوي كرده و ارزيابي و سنجش مناسبي دراين‌باره انجام دهيد. يك گام مهم در انتخاب شما مي‌تواند مربوط به مدل و برند اين محصولات باشد.

 هرچقدر  شركت مربوطه خوش‌نام‌تر و پرآوازه‌تر باشد، نشان‌دهنده كيفيت بالاتر است. از قديم گفته‌اند كه ” تا نباشد چيزكي مردم نگويند چيزها”، اگر يك برند در بازار خوش‌نام شده و همگان از آن تعريف مي‌كنند به‌منزله آن است كه محصولات امنيتي اين شركت پاسخگوي مشتريان خود بوده است. انتخاب بهينه محصولات امنيتي براي پوشش نيازهاي شما مي‌تواند پتانسيل‌هاي سيستم را بهينه نمايد.

 

در بررسي‌هاي به‌عمل‌آمده مشخص‌شده است برخي از مشتريان در هنگام انتخاب دوربين مداربسته مناسب دچار اشتباهاتي مي‌شوند. شناسايي اين اشتباهات به شما در انتخاب محصول مناسب كمك مي‌كند كه شما نيز  از اين اشتباهات اجتناب نماييد. در اين مقاله مروري بر اشتباهات فاحش در هنگام انتخاب دوربين مداربسته مناسب مي‌پردازيم.

اهداف خود را براي استفاده از اين سيستم ها به صورت كوتاه مدت نبينيد :

اولين و مهم‌ترين سؤالي كه از خود بايد بپرسيد اين است كه هدف من از خريد و انتخاب دوربين مداربسته مناسب چيست ؟

آيا شما با نصب سيستم مي‌خواهيد مانع سرقت در محدوده فروشگاه خود شويد و يا از سويي ديگر خواهان كاهش خرابكاري در محدوده ديگري هستيد؟ شايد خواهان مانيتورينگ كارگران باشيد تا ادعاي آنها را درباره آسيب‌ديدگي در حين كار بررسي نماييد و به بيمه ارائه دهيد. همچنين شايد برخي از بخش‌هاي قلمرو شما حساسيت بالاتري دارند و شما مي‌خواهيد با نصب دوربين مانع از عبور و مرور در اين محدوده شويد و امنيت اين مناطق را ارتقا بخشيد

برخي از اهداف امنيتي و نظارتي شما مي‌توانند بيشتر تمركز بر اهداف كوتاه‌مدت داشته باشند. درحالي‌كه نياز است با بررسي ميداني نيازهاي آينده سامانه نظارت تصويري سازمان خود را متصور كرد و  اهداف  ديگر را براي درازمدت تعيين نمود. ساماندهي و تعيين اهداف شما براي كوتاه‌مدت و بلندمدت در انتخاب دوربين مداربسته مناسب نقش مستقيم دارد.

هنگامي‌كه خواهان خريد دوربين مداربسته در شركت و يا سازمان خود هستيد، بايد به استراتژي‌هاي كاربري اين سيستم‌ها به‌صورت كوتاه مدت و بلندمدت نظر داشته باشيد. با بررسي نيازهاي آتي نياز به تعويض سيستم خود در آينده نخواهيد داشت و از صرف هزينه مضاعف براي خريد دوربين مداربسته جلوگيري مي‌نماييد. ليست كردن اهداف و ارائه آن به يك كارشناس زبده، سبب مي‌شود كه كارشناس بهترين مشاوره را براي شما فراهم نمايد و كم و كيف نياز شما را دقيقاً پوشش دهد.

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته ارزان       

انتخاب يك شركت غير معتبر و غير قابل  اعتماد :

امروزه با گسترش شركت‌هاي ارائه‌دهنده محصولات نظارت تصويري، انتخاب دوربين مداربسته مناسب براي مشتريان سخت شده است. مؤسسات متنوعي در اين بازار وجود دارند كه باقيمت پايين محصولاتي را عرضه مي‌نمايند. انتخاب يك شركت براي سامانه نظارت تصويري، كاري دلهره‌آور است، براي انتخاب يك شركت نياز است دقيق محصولات شركت و رقباي آن را بررسي نماييد و از حسن نام آن اطمينان حاصل كنيد.

براي بهترين انتخاب لازم است در بين ارائه‌دهندگان اين محصولات شركت‌هايي كه خوش‌نام و معروف هستند را ليست نماييد. ميزان سابقه، تجربه، اعتبار و رزومه مي‌تواند پارامترهايي باشد كه به شما براي انتخاب نهايي كمك كند. اين عوامل فاكتورهاي اساسي هستند كه در انتخاب اوليه تأثير مي‌گذارند. انتخاب بهينه تأثير اساسي بر سطح كلي امنيت كسب و كار شما براي سال‌هاي متوالي دارد.

براي آن كه مطمئن شويد شركت مناسبي را در اين حوزه انتخاب كرده‌ايد لازم است كه از شركت‌هاي ديگر و مشتريان پيشين آن شركت سؤال هايي را بپرسيد درباره ميزان رضايت آن‌ها اطمينان حاصل نماييد و بررسي كنيد كه خدمات پس از فروش ارائه‌شده به آن‌ها چقدر بوده است و آيا اين افراد از اين خدمات رضايت داشته‌اند؟ همچنين ثبات عملكرد محصولات آن‌ها سبب آرامش مشتريان پيشين شده است و اين مشتريان به اهداف خود دست پيدا كردند؟ پرسش به تمام اين سؤالات به شما كمك مي‌كند كه از انتخاب بهينه خود اطمينان حاصل نماييد.

 

 

حتما بخوانيد: قيمت dvr   قيمت nvr    كابل شبكه ايراني

مشتريان، همكاران و نمايندگان ليست خوبي از منابع هستند كه شما مي‌توانيد با سؤال از آن‌ها  براي انتخاب بهينه خود اطمينان حاصل كنيد. با اين افراد مي‌توانيد جزئيات و نگراني‌هاي خود را مطرح نماييد تا كليه دغدغه‌هاي شما از بين برود. از ميزان اعتبار شركت و ثبات كاري آن براي سال‌هاي آتي مطمئن شويد. برخي از گواهي‌نامه صنايع مختلف، اتاق بازرگاني و اتحاديه‌ها در ايران به شما كمك مي‌نمايند كه از پايداري كار اين شركت‌ها مطمئن باشيد. گواهي‌نامه ديگر براي ورود كالاها و تجهيزات يدكي محصولات نيز، گزينه ديگري براي اطمينان بخشي شما مي‌باشد.

برسي قدمت يك شركت ارائه‌دهنده خدمات امنيتي نيز، در انتخاب شما يك نقش اساسي دارد. اگر يك شركت ساليان متوالي اقدام به فروش و ارائه خدمات اين حوزه نموده است، مطمئناً بيشتر مي‌تواند مورداطمينان شما باشد. اگر يك شركت تازه به اين حوزه واردشده است و تجربه اندكي دارد و شما خواهان انتخاب آن هستيد، خطرات قابل‌توجهي را براي شما در آينده رقم خواهد زد.

برخي از شركت‌هايي كه تازه به بازار واردشده‌اند فقط چند سال توانسته‌اند دوام بياورند اما شركت‌هاي بزرگ و با قدمت ساليان دراز و متوالي به مشتريان خود خدماتي را ارائه داده‌اند و در بازار باقيمانده‌اند. دقت كنيد قدمت يك شركت اين اطمينان را به شما مي‌دهد كه خدمات پس از فروش پايدار و باثباتي را داشته باشد.

انتخاب تجهيزات نظارت تصويري غلط :

انتخاب دوربين مداربسته مناسب، به همان اندازه انتخاب يك شركت كار بلد و با قدمت براي شما اهميت دارد به‌بيان‌ ديگر انتخاب غلط در هنگام خريد دوربين براي كسب‌وكارتان مي‌تواند خسارت زيادي را به شما وارد نمايد و اثربخشي و كارايي سيستم را كاهش داده و سبب افزايش  دغدغه و نگراني فكري شما در اين زمينه شود. دقت كنيد منظور از انتخاب غلط فقط  محدود به انتخاب محصولات يك كارخانه غيرحرفه‌اي نيست و اين بدان معناست كه شما انتخابتان  را منطبق با نيازتان هم‌راستا نكرده‌ايد.

بسياري از فروشندگان از ضعف دانش خريداران سو استفاده مي‌نمايند و محصولاتي را به آن‌ها عرضه مي‌كنند كه كيفيت بالايي ندارد، در بدو امر اين محصولات به نظر خريداران موردقبول به نظر مي‌آيد اما خريداران با توجه به عدم برسي بازار از وجود كيفيت‌هاي بهتر محصولات ديگر ناآگاه هستند. يكي ديگر از مشكلاتي كه خريداران با آن روبرو مي‌شوند كاربرپسند نبودن دستگاه‌هاي مديريت تصاوير است. با توجه به‌سختي كار با آن‌ها يادگيري كاربري براي مشتريان سخت خواهد شد و اين امر در كل سبب مي‌شود كه مشتريان نگراني‌هايي را درباره آموختن كاربري اين دستگاه‌ها داشته باشند.

 

تصميم به پياده‌سازي يك راهكار امنيتي جامع شامل دوربين‌هاي مداربسته، كنترل تردد، و تركيب آن‌ها مي‌تواند سبب يك سرمايه‌گذاري قابل‌توجه شود. سيستم‌هاي امنيتي و نظارتي كه نيازهاي امنيتي يك كسب‌وكار را به‌طور كامل در درازمدت پوشش نمي‌دهند و با فناوري‌هاي نوين يكپارچه نمي‌شوند سبب هدر دادن منابع مالي و زمان در درازمدت  خواهند شد.

انتخاب يك سامانه نظارت تصويري در ابتدا بايد مهم‌ترين هدف مشتري باشد، بيشتر فروشندگان به مشتريان توصيه مي‌كنند تا پروژه هاي  موفق قبلي را بررسي نمايند تا با درك عملكرد سامانه نظارت تصويري بهتر بتوانند پلي ميان نيازها و انتخاب خود بزنند.

نتيجه گيري :

به‌طوركلي صاحبان مشاغل با شناسايي تصميم‌هاي نادرست متداول  درهنگام انتخاب دوربين مداربسته مناسب، مي‌توانند راحت‌تر و بهينه‌تر به اهداف امنيتي خود برسند. اگر شما خواهان انتخاب دوربين مداربسته مناسب هستيد به شما توصيه مي‌گردد كه روي اين سيستم‌ها مطالعه نماييد و با عملكرد آن‌ها بهتر آشنا شويد. شناسايي فناوري‌هاي نوين از يك سو و آشنايي با شركت‌هاي فعال و موفق در اين حوزه به شما كمك مي‌كند كه سرمايه‌گذاري شما براي خريد دوربين مداربسته به خطر نيوفتد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد