ماكان آريا پارسا مديريت بازرگاني را آموزش مي دهد

۷۱ بازديد

ماكان آريا پارسا مديريت بازرگاني را آموزش مي دهد

 

اريك ريس، نويسنده و كارآفرين معروف مي گويد: «من از موفقيت ها و شكست هاي خودم و ديگران درس گرفته ام.

 

https://telegra.ph/?????-????-?????-04-05-6

 

https://iheartplacer.com/members/horsetailor99/activity/35830/

 

https://notes.io/EzhT

 

 

https://app.web-coms.com/members/aprilbat36/activity/857280/

 

 

اريك ريس، نويسنده و كارآفرين معروف مي گويد:

من از موفقيت‌ها و شكست‌هاي خودم و ديگران آموخته‌ام كه موفقيت در كسب‌وكار نتيجه يك ژن خوب يا فقط قرار گرفتن در موقعيت مناسب نيست، در واقع موفقيت را مي‌توان با شناخت و اجتناب از اشتباهات ديگران مهندسي كرد! اين بدان معناست كه موفقيت آموزش پذير است و قابل يادگيري است!

به دليل همين مشكل دكتر ماكان آريا پارسا يكي از كارآفرينان مطرح ايراني با راه اندازي چندين شركت و راه اندازي كسب و كارهاي مختلف در حال ايجاد صدها شغل دائمي و پايدار است، وي برخي از اشتباهات رايج كارآفرينان در حوزه كسب و كار را آموزش مي دهد.

اجازه دهيد از زبان خودمان دكتر ماكان آريا پارسا، تاجر نمونه ايراني را مرور كنيم كه پس از ناكامي ها و موفقيت هاي فراوان، سال ها تجربه كسب كرده است. در پايان اين مقاله كوتاه با آنها بيشتر آشنا مي شويم.

https://uchatoo.com/post/283505_https-emki-ir-d9-85-d8-a7-da-a9-d8-a7-d9-86-d8-a2-d8-b1-db-8c-d8-a7-d9-be-d8-a7.html

 

https://iheartplacer.com/members/growthwinter38/activity/35857/

 

 

 

https://iheartplacer.com/members/strawdesert0/activity/35839/

 

اولين خطا | شما در هر بازاري موفق خواهيد شد!

 

هرگز نبايد از بهانه هايي مانند موفقيت محصول خود در بازار اول، انجام تحقيقات بازاريابي، صحبت با مردم، شناخت مخاطبان و حتي نظرسنجي براي دريافت بازخورد آنها دست بكشيد.

 

تجربه به من نشان داده كه دنياي بازاريابي پر از محصولات موفقي است كه در بازارهاي مشابه شكست خورده اند!

 

 

بسياري از مردم فكر مي كنند كه اگر در يك بازار موفق باشند به اين معني است كه همان محصول در بازارهاي بعدي بسيار موفق خواهد بود. اما در واقع اين يكي از بزرگترين اشتباهات كارآفرينان است.

 

خطاي دوم | يك كسب و كار را با چندين شريك راه اندازي كنيد

https://notes.io/EzzM

 

https://pastelink.net/z9dmv4f4

 

https://iheartplacer.com/members/bettytrout3/activity/35844/

 

http://cqms.skku.edu/b/lecture/1231868

 

 

در ابتدا، زماني كه مي خواستم كسب و كار خود را راه اندازي كنم، براي شروع بسيار هيجان زده بودم و اين باعث شد كه بخواهم با افراد زيادي شريك شوم. اما بعداً متوجه شدم كه اين يكي از بزرگترين اشتباهات من بود.

 

https://controlc.com/96651b35

 

http://***ynt.com/411estatest/members/hubcaprice2/activity/26410/

 

 

به نظر من، كارآفرينان به جاي شروع بزرگ و بحث برانگيز، بايد به آرامي شروع كنند و در صورت نياز به شريك، از تعداد كم شروع كنند. علاوه بر اين، بهتر است هر يك از شركا مهارت هاي متفاوت و ارزشمندي داشته باشند كه به نفع كسب و كار باشد.

 

خطاي سوم | منتظر شروع!

https://bandochoi.com/members/hubcapdrive5/activity/1256161/

 

http://y8space.com/members-2/hubangora4/activity/1943563/

 

 

 

من فكر مي كنم انتظار طولاني براي شروع يك تجارت اشتباه بزرگي است كه مرتكب شدم. به نظر من براي شروع نبايد تعلل كرد، بلكه بايد در كار غوطه ور شد و به مرور پيشرفت كرد.

 

خطاي چهارم | ارزش محصول را كاهش دهيد

 

به نظر من استارتاپ بودن شركت شما بهانه خوبي براي ورود به بازار محصولات بي كيفيت و كم ارزش نيست. شما بايد يك محصول عالي بسازيد و مطمئن شويد كه مخاطب ارزش آن را درك كرده است.

 

البته در اين راه نبايد جذب كمال گرايي شويد و بخواهيد محصول هر چيزي را به بازار عرضه كنيد.

 

خطاي پنجم | خرج كردن خيلي زياد يا خيلي كم

 

دو طرز فكر مهم در ميان كارآفرينان موفق وجود دارد:

 

وسواس خرج كردن پول،

 

https://notes.io/Ezsb

 

https://iheartplacer.com/members/recessdahlia33/activity/35798/

 

http://***ynt.com/411estatest/members/needcrib46/activity/26336/

 

از سرمايه گذاري روي افراد مناسب و شرايط مناسب نترسيد.

 

نكته اصلي اين است كه اين دو موقعيت در صورت افراط مي تواند منجر به شكست كسب و كار شما شود! كارآفرين موفق مي داند كه در تجارت نبايد بدون حساب خرج كرد و نبايد از خرج كردن در مواقع ضروري بترسد.

 

اكنون به كار خود نگاهي بيندازيد و ببينيد بيشترين هزينه را در كجا انجام داده ايد. همچنين ببينيد پس انداز شما به كجا منجر به عقب افتادگي شده است.

 

خطاي ششم | همكاري با شركت هاي غيرمنطبق

 

اكثر شركت ها پس از اندكي رشد، براي رشد و موفقيت نياز به همكاري با شركت ها و افراد ديگر دارند. مثلا همكاري با يك شركت طراحي سايت، سئو، حمل و نقل و ....

 

در اين ميان، كار با شركت هاي غير الزام آور تأثير مخربي بر تجارت دارد. نكته مهم اين است كه يك قرارداد حقوقي صرف نمي تواند شركت مقابل شما را وادار به انجام تمام تعهدات خود كند. بنابراين پيشنهاد مي‌كنم قبل از شروع، درباره گروه تحقيق كنيد، نمونه كارهاي خود را مرور كنيد و حتي از مشتريان قبلي آنها نظرسنجي كنيد.

 

خطاي هفتم | جهل بازاريابي

https://www.ensistec.com.br/members/livermuscle72/activity/403572/

 

https://app.web-coms.com/members/monthera20/activity/857041/

 

http://b3.zcubes.com/v.aspx?mid=7949271

 

اشتباه ديگري كه كارآفرينان مرتكب مي شوند اين است كه فكر مي كنند يك محصول خوب خودش را مي فروشد!

 

اگر قرار باشد محصول خوبش را بفروشد، قطعا شركت هاي بزرگي مثل تويوتا، bmw و ديگر شركت ها را براي فروش محصولات ارزشمندشان بازاريابي نمي كند!

 

شما بايد بدانيد كه محصول شما هر چه باشد، نياز به بازاريابي دارد. اين بازاريابي ممكن است شامل بازاريابي محيطي، بازاريابي آنلاين، بهينه سازي موتور جستجو، بازاريابي محتوا و غيره باشد.

 

خطاي هشتم | تيم نسازيد

 

هر صاحب كسب و كاري معتقد است كه هيچكس نمي تواند مانند او كارهايي انجام دهد و براي آنها متاسف است. خب مي توان گفت اين تفكر تا حدودي درست است. اما اگر كمي بيشتر به آن نگاه كنيد، متوجه خواهيد شد كه اين تصور مي تواند شما را به عنوان يك صاحب كسب و كار خسته كند.

 

علاوه بر اين، عدم ساختن يك تيم مي تواند باعث عقب افتادن بسياري از چيزها و شكست آنها به جاي موفقيت شود. بنابراين بهتر است به جاي بدبيني، تيم خود را بسازيد و با كمك تكنيك هاي متقاعدسازي، ايجاد حس تعلق به سازمان و ساير نكات مديريتي، اعضاي تيم را به تدريج به گروه متعهد كنيد.

 

تجربياتم را با شما به اشتراك گذاشتم پس...

 

آموزش هاي جايگاه آريا پارسا كه در بالا خواندم شامل تجربياتي است كه در اين سال ها كار سختي بوده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد